Tuesday 19 March 2013

Rasulullah Is My Doctor

"Allah tidak menurunkan sesuatu penyakit, kecuali dia juga menurunkan ubatnya." (HR Bukhari)

PUSRAPI
PUSAT RAWATAN AN-NAAFI'U PENGUBATAN ISLAM
Misi PUSRAPI

      Memartabatkan Kaedah Pengubatan & Penterapian mengikut kaedah Kitabullah & Sunnahtullah yang dibawakan oleh Doktor Terbaik Islam iaitu Nabi Muhammad S.A.W beserta pengunaan ayat-ayat Al-Quran dalam ilmu perubatan setanding dengan perubatan moden.

Visi PUSRAPI

1. Untuk menjadi perintis (pioneer) kepada perubatan alternatif di Malaysia menggunakan kaedah      Pengubatan & Keterapian Islam beserta mukjizat Al-Quran untuk merawat pelbagai jenis penyakit baik fizikal, rohani dan akhlak.

2. Untuk mempromosikan kaedah Pengubatan & Keterapian Islam dalam perubatan Al-Quran sebagai alternatif atau melengkapi (complement) perubatan moden bukan hanya di Malaysia tetapi juga secara global kepada umat Islam lain di seluruh dunia.

3. Untuk menjadi pusat kajian terulung di dalam mengenal pasti ayat-ayat baru di dalam Al-Quran  untuk penawar kepada penyakit “terminal” terutamanya kanser dan serta penyakit yang tidak mempunyai harapan untuk sembuh.

4. Untuk tujuan dakwah dan mendidik (re-educate) ummah tentang mukjizat Al-Quran dan kuasa penyembuhannya.

5. Untuk menyediakan perubatan dan rawatan secara Islam dengan mewujudkan persekitaran yang menitikberatkan ajaran dan asas-asas Islam dalam kehidupan seharian di samping mendekatkan diri kita kepada Allah taala.

6. Untuk menjadi organisasi yang “self-dependant” dan “self-sustaining” yang beroperasi dengan menghasilkan sumber pendapatan sendiri untuk menampung kos operasi harian selain menyumbang bantuan kepada badan-badan kebajikan.

7. Untuk mengembalikan zaman kegemilangan perubatan Islam sepertimana zaman permulaan Islam yang mempraktikkan pengamalan perubatan melalui Al-Quran (Quranic Medicine).


Kedokteran Nabi Tidak Sama Dengan Apa Yang Diresepikan Oleh Para Doktor & Ahli Kesihatan. Ubat Nabi Adalah Pengubatan Yang Efektif & Menyembuhkan Yang Diberikan Berdasarkan Wahyu & bahasa lisan Nabi S.A.W.

Testimoni Pusrapi


Testimoni seorang pesakit yang telah selesai menjalani rawatan di PUSRAPI.

Bekam Sunnah Pusrapi


Penterapi Muda Pusrapi - Muhammad Adam Abqari

No comments:

Post a Comment