Wednesday 13 February 2019

Pusrapi Info: Allah Sebaik Penjaga :)

Allah SWT lah sebaik-baik Penjaga





Peristiwa ini terjadi di Mesir. Sebuah apartmen 6 tingkat mulai terbakar hampir lewat tengah malam. Semua penghuni bangunan tersebut sangat terkejut bergegas menyelamatkan diri masing-masing meninggalkan barang-barang dalam rumah, dan menyaksikan api dengan maraknya menjilat hampir semua rumah di bangunan tersebut.

Ketika terbit matahari, bangunan itu masih terbakar, (lihat gambar).

Masing-masing melihat kediaman mereka dan barang-barang di dalamnya hangus dijilat api. Mereka tak sempat berbuat apa-apa.

Tetapi, dengan kuasa Allah.. !! Subhanallah... Rumah no 13, seolah-olah tidak disentuh api.. Sedangkan rumah di atas dan bawahnya terbakar dijilat api. Ketika api sudah reda dan berhasil dipadamkan, masing-masing masuk melihat keadaan rumah mereka yg sudah hangus.

Tetapi Muhammad dan Munir yang tinggal di rumah no. 13, amat terkejut.. Keadaan dalam rumah mereka tidak disentuh api!!

Ramai sahabat dan jiran datang untuk menyaksikan kejadian yang sukar dipercaya. Sungguh ajaib.. Apa yang mereka dapati, rumah mereka selamat, dan Al-Quran yang sedang tersusun di rak masih sama seperti awal ditinggalkan..

Muhammad dan Munir adalah penghafal Al-Quran, dan mereka berusaha mengulang hafalan paling kurang satu surah sehari. Sebuah Al-Quran masih terbuka di atas meja di hadapan mereka yang digunakan untuk mengajar anak-anak didik malam tadi dan terpaksa ditinggalkan sewaktu bergegas meninggalkan apartemen mereka. Malah mereka juga terkejut dengan barang-barang dalam rumah dan Al-Quran tersebut yg tidak lansung di sentuh api.

Allah Maha Berkuasa !! Allah menyelamatkan Al-Quran dan harta mereka bila itu digunakan untuk sepatutnya.

☝️Mukjizat Al-Quran sebagai kalam Allah yang sangat penting ini masih berdiri dan sering dilupakan dicelah-celah rak buku di rumah kita.
Semoga Allah mengampuni dan merahmati kita.
Aamiin Ya Mujibussailin.


No comments:

Post a Comment