Saturday 13 February 2016

Pusrapi Info: Kaya Bersama Allah Jom Amal Doa Minta Kaya


بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Ya Allah….
Sihatkan Tubuh Badanku,
Tambahkan Ilmu Pengetahuanku,
Berkatkan Rezekiku.
Tingkatkan amal Ibadatku untuk taat perintahmu.


Pusrapi Info: Kaya Bersama Allah Jom Amal Doa Minta Kaya



Salam sejahtera... Pembaca Laman Pusrapi ....

Semoga hari ini hidup anda lebih baik dari semalam dan untuk hari esok, tentunya anda mengimpikan kehidupan yang lebih baik dari hari ini... Semua orang pun ada impian inginkan kehidupan yang lebih baik bukan..?? Kita kena buat sesuatu yang bermanafaat untuk diri kita. Contohnya kalau berfacebook jangan asyik main game sahaja. Asyik tengok youtube dan sebagainya... Apa kata kita berniaga...buat bisnes... buat sesuatu yang bermanafaat untuk diri dan keluarga... kan lebih baik! Untung juga dapat duit sampingan.



Yang penting sebagai insan pilihan Allah SWT..untuk berjaya kita kena bermula dengan impian.. bila ada impian kita jadi semangat...dan terus buat sahaja.. Jangan banyak fikir risiko... fikir yang baik-baik dan positif sahaja.. Sebenarnya apa yang kita fikir tu yang kita akan dapat. Sematkan dalam jiwa sanubari " Doa Itu Senjata Mukmin" Jom selamat beramal 📖📖📖


KAYA BERSAMA ALLAH

Allah Maha Kaya tetapi kita tidak mau bersamanya untuk mendapatkan kekayaan. Allah Maha kuat tetapi kita tidak mau bersama nya untuk berlindung. Allah Maha Pemberi petunjuk tetapi kita tidak pernah mendapatkan petunjuk.  Allah Maha Penguasa tetapi kita tidak pernah memohon dengan kekuasaan-Nya. Dan Allah pengasih dan penyayang tetapi kita tidak pernah memohon kasih sayang dan kebahagiaan. Allah bersama kita tetapi kita tidak mau bersamanya.  

Tetapi ada yang berkata, saya sudah melakukan sikap semacam itu. Tetapi belum medapatkan yang saya harapkan. Kami sudah pasrah, tetapi belum mendapatkan petunjuk dan pertolongan dari Allah. Apa yang salah dalam sikap kita selama ini. 

Kesalahan pertama, kita tidak tahu bagaimana menangkap petunjuk dari Allah yang maha gaib. Kita harus belajar mengenai bagaimana Allah menurunkan petunjuk kepada manusia. Yaitu melalui ilham atau muhaddast. Jika belum mampu menangkap petunjuk melalui Ilham atau wahyu seperti para Nabi dan Aulia. Dengan cara meyakini Allah maha mendengar dan tunggu hasilnya. 

Kesalahan kedua, kita tidak meyakini bahwa Alqur’an merupakan firman Allah atau kalamullah yang banyak menjanjikan kepastian dan kebenaran. Dan janji Allah tidak pernah dusta. Kita hanya disuruh percaya dan mengimani setiap perkataan Allah adalah benar. Akan tetapi kita kerap menanyakan dengan penuh keraguan dan tidak sabar. 

Kalau terjadi demikian, ada apa dengan agama kita. Bagi orang atheis sudah jelas mereka tidak percaya adanya Tuhan. Bagi orang musyrik sudah jelas mereka berlindung terhadap apa saja yang dianggap mempunyai kekuatan. Bagi orang munafik sudah terang jiwanya sakit. Lalu kita  apakah termasuk  golongan yang memiliki istilah tersendiri, tetapi apa namanya ? Kalau dipanggil kita orang munafik pasti kita marah, kalau kita dipanggil orang musyrikin atau kafir  pasti marah luar kawalan. Kalau dipanggil kita orang beriman, apakah benar kita beriman dengan sebernarnya. Yaitu yakin atas rezeki dan pertolongan dari Allah pasti datang ?

Al Qur’an diturunkan untuk memudahkan kita menjalankan kehidupan didunia dan di akhirat. Sebagai petunjuk yang pasti dan sederhana. Tidak ada keraguan didalamnya bagi orang-orang yang percaya. Akan tetapi tidak akan ada manfaatnya bagi orang yang hatinya sudah buta dan membatu. Fungsi firman Allah adalah sebagai media komunikasi antara hamba dan Tuhannya melalui utusan-Nya Muhammad Saw yang mulia. Sebagai pemberi kabar gembira dan peringatan yang benar. 

Rasulullah Saw sebagai uswah hasanah yang telah membuktikan kebenarannya dengan kepastian dan sikap iman yang tinggi. Sehingga memiliki cara berfikir dan bertindak yang sangat sederhana. Beliau tunjukkan  cara beragama yang benar  dengan mengedepankan adanya Allah sebagai penguasa Tunggal.  Bagi Rasulullah, Allah bukan seperti sebuah lambang atau patung dalam sebuah agama. Allah adalah Wujud yang Nyata dan Hidup serta benar-benar boleh diajak berkomunikasi. 

Layaknya seorang hamba bersama Rajanya, Nabi selalu dekat bersama-Nya. Beliau berkomunikasi memohon petunjuk, memohon perlindungan, memohon rezeki dan lain sebagainya. Kerana Allah itu Ada, setiap apa yang dikatakan Nabi kepada Tuhannya selalu mendapat jawaban yang pasti. Sehingga Keimanan Nabi benar-benar dari keyakinan ‘ainul yakin dan isbatul yakin. Bukan seperti yang kita rasakan selama ini. Bahwa kita yakin baru pada tahapan keilmuan wajibul yakin, yaitu  masih diwajibkan yakin. Sehingga keyakinan kita  tidak mendapatkan apa-apa kecuali selalu ragu-ragu.

Suatu peristiwa yang bersejarah , Nabi Saw bersama Sayyidina Abu Bakar bersembunyi di Gua Tsur kerana ancaman pembunuhan. Disaat hampir ditemukan keberadaannya, Nabi mengatakan kepada Sayidina Abu Bakar : Wahai Abu Bakar Jangan kamu bersedih sesungguhnya Allah bersama kita. Abu Bakar merasa tenang dan yakin Allah pasti melindunginya. Dan Maha benar Allah akhirnya kedua hamba Allah yang mulia ini dapat dilindungi dan selamat. 

Kesederhanaan sikap Nabi atas keimanan dan kepercayaannya kepada Allah harus menjadi sikap kita semua. Disebut sederhana, karena beliau sangat yakin dan tidak ada keraguan sama sekali atas keberadaan Allah disisinya. Inilah yang dimaksud percaya adanya Allah dan mempercayainya. Sehingga segala persoalan dapat diatasi bersama Allah seberat apapun persoalan tersebut. 


Barangsiapa bertakwa kepada Allah niscaya Dia akan Mengadakan baginya jalan keluar. dan memberinya rezki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. dan Barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang (dikehendaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah Mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.( QS. At Thalaaq, 65 :2-3)







Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi @ mendapatkan rawatan bolehlah hubungi kami untuk tempahan@temujanji: 
Ustazah Siti (Kulim) 019-449 9929 
Ustazah Husna (Jitra/Alor Setar) 019-496 6316
Ustazah Wahida (Pauh Jaya) 012- 552 0195
Ustaz Syamizam (Alma Jaya) 019-5896783 
Ustazah Min (Alma Jaya) (017-426 6908)
Ustazah Rahmah (Alma Jaya) 012-449 5689
Siti Sarah  (Pulau Pinang Island)013-451 3459
Pn. Nor Aniza (Bangi)(012-319 2542)
Ustaz Mfedzly Faudzi (Sungai Petani) 0192446855
Ustazah Lyana Rahim (Sungai Petani) 0195004594
Siti Rahayu (Manjung): 013-4888201
Website : http://www.pusrapi.com/
Blogs : http://pusrapi.blogspot.com/
Facebook: https://www.facebook.com/Sembuh.Tanpa.Ubat
Indah Islam Memberi Rahmat,
Al-quran Sunnah Pegangan Umat,
Bila sakit rindu sihat,
Sunnah Nabi Terbukti Hebat,
"Hidup Lebih Sihat...Bila Sunnah Terpahat" ✿‿✿
Pusrapi
Sembuh.Tanpa.Ubat
(◕‿◕)
والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

No comments:

Post a Comment