Friday 23 January 2015

Pusrapi Prihatin : Pendedahan Cantik Membawa Parah Jangan Lupa Nikmat Allah

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Pusrapi Info : Pendedahan Berani Untuk Pengetahuan Umum
Cantik Membawa Parah Jangan Lupa Nikmat Allah


Seorang Model dan penyampai TV yang disuntik pada bahagian bawah juga memenangi tempat yang kedua dalam pertandingan Miss BumBum berhampiran kecantikan Brazil telah mendedahkan kerosakan yang dahsyat pembedahan plastik telah mendatangkan di badannya.

SAO PAULO - BRAZIL. Bekas ratu cantik dari Brazil terpaksa bertarung nyawa dan menanggung derita sepanjang hayat hanya kerana untuk kelihatan cantik.

Andressa Urach, 27, mengakui apa yang berlaku telah mengubah hidupnya, sekaligus memberikan pengajaran paling pahit untuk dikenang sepanjang masa.

“Saya ketagihan pembedahan plastik.

Pada masa itu, saya hanya mahu orang lain memandang saya dengan penuh rasa cemburu,” katanya seperti yang dipetik menerusi Mail.Online.

Menurut Urach, keinginan yang begitu tinggi untuk mencantikkan lagi pehanya membuatkan dia mengambil keputusan untuk menjalankan rawatan kaedah menyuntik pehanya dengan (filler) bahan kimia, hidrogel dan polymethylmetacrylate (PMMA).


Namun bentuk peha yang diidamkan tidak kesampaian apabila doktor mengesahkan bahan kimia yang disuntik ke dalam paha mula mereputkan tisu kulitnya. “Rawatan kecantikan yang dijalankan mula mereput dan memakan tisu peha saya.

Pernah memenangi beliau tempat kedua dalam 2012 Miss BumBum.
Penyampai TV Brazil Andressa Urach, seorang pelari dalam pertandingan Brazil Miss BumBum berhampiran, telah mendedahkan kerosakan yang dahsyat mendatangkan di badannya melalui pembedahan plastik selepas luka di paha beliau telah dijangkiti.




Cik Urach telah dilaporkan mempunyai suntikan dua filers - hidrogel dan PMMA - untuk membuat bahagian bawah beliau kedua-dua yang lebih besar dan lebih gemuk. Tetapi pada bulan Julai tahun lalu, dia mula berasa tidak selesa dan 400 ml hidrogel telah disuntik dari setiap peha dia.

Berkata,  Cik Urach kepada laman web Brazil R7:

Hidrogel yang tidak diserap oleh badan dan kemudian mendatangkan kesan buruk terhadapnya. Sekarang saya telah menemui mengetahui kesan buruk bahawa PMMA melekat otot saya dan menyebabkan tisu reput.

Walau bagaimanapun, dia terus berada dalam kesakitan walaupun selepas gel telah dikeringkan dan pada bulan November telah dibawa ke Hospital Conceicao di Porto Alegre dengan jangkitan merebak ke kaki kirinya. Dilaporkan, doktor dilakukan dua prosedur saliran yang tidak berjaya, sebelum pesakit mengalami kejutan septik dan telah dipindahkan ke rawatan rapi.

Andressa Urach telah menghabiskan sebulan di unit rawatan rapi, takut yang dia akan kehilangan kaki beliau, selepas menggunakan kaedah suntikan  dengan (filler) bahan kimia, hidrogel dan polymethylmetacrylate (PMMA) kawasan tisu peha beliau "busuk" otot di paha beliau dan terpaksa dibuang malahan mencetuskan jangkitan yang mengancam nyawa.


Sel pada Paha Semakin Merebok


Bekas Lubang Sel Paha Semakin Membesar. 
Gambar-gambar ini jelas menunjukkan kerosakkan yang dahsyat malah mendatangkan bahaya yang satu penyampai TV yang paling kontroversi Brazil telah dikenakan ke atas dirinya. Mereka juga telah menekankan hakikat bahawa Brazil kini telah mengatasi Amerika Syarikat untuk menjadi modal pembedahan kosmetik di dunia.

Berehat Selepas Kaki Dibalut
Lubang Paha Yang Mereput Dijahit Kembali.

Seksa Menjalani Rawatan Selepas Mengambil Ubat Suntikan Mencantikkan Bentuk Punggung. 
Dilaporkan, pembedahan telah termasuk pembesaran payudara, kerja hidung, pengurangan rahang, yang bioplasty muka "pembetulan", liposuction dan walaupun pengurangan bibir faraj.


Sebelum Isi Paha Melepuh

Kehidupannya adalah pada satu ketika berada dalam bahaya dan terdapat kebimbangan bahawa kakinya mungkin terpaksa dipotong. Ibunya Marisete De Favari kemudian mengambil langkah membuka kata ke Twitter, meminta 220,000 pengikut anaknya itu berdoa untuknya. Dia menulis:

Saya akan meminta doa daripada rakan-rakan dan orang-orang yang ingin mendapatkan kembali anak perempuan saya. Dia mula berjalan, meletakkan kaki beliau turun dan duduk. Setelah sekian lama berbaring, beliau menjangkakan ia akan menyakitkan. Beliau telah mengambil morfin sejak memasuki hospital, tetapi kini mereka mengambil ubat dari beliau secara beransur-ansur.

Kerana memiliki sepsis, penyembuhan akan menjadi perlahan, kerana ia perlu berlaku secara semulajadi supaya ia tidak tertakluk kepada jangkitan baru. Ini mengambil masa dan dia dibantu oleh doktor sepanjang masa. Beliau tidak pernah hubungan dengan sesiapa kecuali dengan doktor dan ibunya.

Kemudian pada 26 Disember model menambah:

Suka saya, terima kasih untuk kasih sayang dan segala kiriman doa. Moga Tuhan (Allah Maha Besar) yang akan menjaga saya.

Jessica Lopes, rakan bersama semasa di Miss BumBum berhampiran peserta dan rakan sebilik Cik Urach, berkata tahun lepas:

Andressa dan saya akan pergi ke pakar bedah plastik kerana jika kami pergi bersama-sama membeli-belah. Kadang-kadang kami akan bersetuju untuk melakukan beberapa prosedur bersama-sama, tanpa merasa takut dengan keputusan melakukan perubahan secara kimiawi demi kecantikan. Akhirnya memberi jawapan kepada……

.Kami Adalah Mangsa Hamba Kecantikan Palsu Dunia.
.Kami Adalah Mangsa Hamba Kecantikan Palsu Dunia.
.Kami Adalah Mangsa Hamba Kecantikan Palsu Dunia.
.Kami Adalah Mangsa Hamba Kecantikan Palsu Dunia.


Jadikan Kisah Beliau Sebagai Tauladan Pada Kita Sebagai Manusia Yang Lupa Akan Segala Nikmat-Nikmat Pinjaman Allah S.W.T Yang Tidak Kekal Kerna Itu Semua Milik Yang Menjadikan.......

Hayatilah Firman Allah Yang Maha Dasyat !!!!!!!


Walaupun Mereka Orang Kafir Yang Ditimpa Musibah......Marilah Kita Sebagai  Orang yang Bertakwa & Beriman Bersama-Sama Mendoakan Kesembuhan Untuknya Agar Beroleh Hati Yang Lebih Dekat Dengan Allah
"Saling Sayang Menyayangi Kepada Seluruh Makhluk Ciptaannya"

Surah Asy- Syu'araa' Ayat 26:80
YAKINLAH AKAN FIRMAN ALLAH :
"Dan Apabila Aku sakit, maka Dia Lah Yang Menyembuhkan Penyakitku.


حَسْبُنَا ٱللَّـهُ وَنِعْمَ ٱلْوَكِيلُ
“HasbunalLâh Wani’mal-Wakîl”,
Cukuplah Allah untuk kami dan dia sebaik-baik pengurus. (Surah Al-Imran. 3:173)

نِعْمَ ٱلْمَوْلَىٰ وَنِعْمَ ٱلنَّصِيرُ
Ni'mal-Mawla Wani'man-Nashîr
Dia adalah sebaik-baik Pelindung dan sebaik-baik Penolong . (QS. 8:40)

Ya Allah….
Sihatkan Tubuh Badanku,
Tambahkan Ilmu Pengetahuanku,
Berkatkan Rezekiku.
Tingkatkan amal Ibadatku untuk taat perintahmu.


Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi @ mendapatkan rawatan bolehlah hubungi kami untuk tempahan@temujanji: 


Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542)


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

No comments:

Post a Comment