Sunday 9 March 2014

Pusrapi Info : KES HERNIA

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PUSRAPI MENGUBATI
"KES HERNIA"

Hernia, atau yang lebih dikenal dengan penyakit burut, adalah penyakit akibat turunnya buah zakar seiring melemahnya lapisan otot dinding perut. Penderita hernia, memang kebanyakan laki-laki, terutama anak-anak. Kebanyakan penderitanya akan merasakan nyeri, jika terjadi infeksi di dalamnya, misalnya, jika anak-anak penderitanya terlalu aktif.

Namun satu kelainan di Pusrapi kita menerima pesakit yang menghidapi penyakit Hernia ini adalah pesakit perempuan. Asal yang membuatkan beliau mengalami penyakit Hernia diakibatkan himpunan angin yang terlalu banyak didalam badan, namun ianya sukar untuk dikeluarkan, hingga suatu hari beliau dapati terdapat benjolan kecil terbentuk dibawah pusat beliau, namun oleh kerana benjolan itu tidak begitu menyakitkan lalu beliau membiarkan tanpa merujuk mana-mana tempat perawatan. Hari demi hari berlalu, pesakit dapati benjolan semakin hari semakin membesar, namun kali ini pesakit merasa ngilu, kadang-kadang berasa sakit ditempat benjolan. Pesakit cuba untuk mendapatkan rawatan dihospital, beliau disyorkan untuk melakukan pembedahan untuk membuang ketumbuhan yang membesar & mengeras. Bagi mengelakkan dari melakukan pembedahan sebagai jalan untuk kesembuhan. Akhirnya pesakit mengadu kepada adik perempuannya mengenai masalah yang dihadapi olehnya. Akhirnya adik beliau telah mengesyorkan kakaknya untuk datang kePusrapi untuk mendapatkan bantuan perawatan.

Alhamdulillah feedback dari pesakit selepas menjalani perawatan di Pusrapi 
Pusat Rawatan AlHijamah Onewahida di mula muntah angin yang sangat teruk dia dapat merasakan kelegaan yang sangat luar biasa berlaku pada dirinya. Di doakan agar pesakit ini beroleh kesembuhan Allah S.W.T


Seorang pesakit telah datang ke pusrapi mengadu masalah yang dihidapi. Pada mulanya didapati terdapat benjolan yang agak keras di bahagian perut pesakit. 

Alhamdulillah setelah menjalani rawatan disini, apa yang menariknya kelihatan benjolan yang keras tersebut semakin surut dan lembik. Angin yang banyak keluar daripada bahagian tersebut. Namun beliau masih tetap menjalani rawatan demi rawatan dan pada kali ini penterapi mendapati kawasan tengah perut sudah tidak dapat di bekam lagi kerana terlalu lembut. 

Apa pun kita berikhtiar ..semoga pesakit dapat mengamalkan pemakan sunnah yang di beri bagi membantu memulihkan masalah dalaman pesakit. Kami di pusrapi sentiasa mendoakan kesembuhan buat pesakit yang datang ke sini. Insya allah. 

Hubungi:-
Pusrapi Pauh Jaya 
012-5520195




Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi @ mendapatkan rawatan bolehlah hubungi kami untuk tempahan@temujanji: 


Ustazah Siti 019-449 9929 
Ustazah Husna 019-496 6316
Ustazah Wahida 012- 552 0195
Ustaz Syamizam 019-5896783 
Ustazah Min (017-426 6908)
Pn. Nor Aniza (012-319 2542)


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)


No comments:

Post a Comment