Saturday 5 December 2015

Pusrapi Info : 6 Ayat Syifa Penyembuhan Dalam Al-Quran

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Ya Allah….
Sihatkan Tubuh Badanku,
Tambahkan Ilmu Pengetahuanku,
Berkatkan Rezekiku.
Tingkatkan amal Ibadatku untuk taat perintahmu.

Pusrapi Info : 
6 Ayat Syifa Penyembuhan Dalam Al-Quran



                                          BERLAKU SEKITAR 1050 TAHUN YANG LAMPAU

      Dinukil daripada asy-Syeikh Abu al- Qasim al- Qusyairi Rahimahullah bahawa anaknya telah sakit kuat. Dia berkata menceritakan : “ Saya benar-benar sudah putus asa dan mengalami tekanan amat berat. Saya bermimpi bertemu Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam. 

Saya pun mengadulah kepada Baginda perihal anak saya itu. Lalu Baginda bersabda kepada saya : “Di manakah engkau dengan ayat-ayat asy-syifa’  ( ayat-ayat penyembuh)?” Saya terjaga. Lalu saya ingat-ingati ayat-ayat yang dinamakan ayat-ayat asy-syifa’  itu ada enam tempat dalam al-Qur’an,iaitu :

        Asy- Syeikh Abu al-Qasim al Qusyairi seterusnya berkata: Saya pun menulis ayat-ayat ini di atas kertas,kemudian saya rendam air dan saya minumkan kepada anak saya. Maka berlakulah seperti kita membuka simpulan seban- terbuka dengan mudahnya ( sembuh dengan serta merta).

     Kejadian ini berlaku sekitar 1050 (seribu lima puluh) tahun yang lampau. Allahu Akbar, Walilahil-hamd.


BERLAKU SEKITAR 790 TAHUN YANG LAMPAU

      Al- Iman Ibnu al- Qayyim al-Jauziyyah Rahimahullah telah bercerita : “ Berlaku kepada diri saya

semasa di Makkah, saya sakit. Saya tiada upaya untuk mendapatkan doctor mahupun ubat.

Lalu sayapun berubatlah dengan ayat-ayat al-Quran. Saya bacakan ke atas air Zamzam berulang kali

dan kemudian meminumnya. Maka dengan itu saya telah beroleh kesembuhan yang sempurna.

Selepas itu, pada kebanyakan penyakit, saya hanya berubat dengan al-Qur’an. Saya telah beroleh

sebesar-besar manfaat daripadanya.”

       Dari tarikh jangka hayat beliau, seperti tertera pada nota kaki di bawah,nyatalah peristiwa ini


berlaku sekitar 790 (tujuh ratus sembilan puluh) tahun yang lampau.

Kepada yang ingin mencuba keberkesanan Produk Pusrapi @ mendapatkan rawatan bolehlah hubungi kami untuk tempahan@temujanji: 

Ustazah Siti (Kulim) 019-449 9929 
Ustazah Husna (Jitra/Alor Setar) 019-496 6316
Ustazah Wahida (Pauh Jaya) 012- 552 0195
Ustaz Syamizam (Alma Jaya) 019-5896783 
Ustazah Min (Alma Jaya) (017-426 6908)
Ustazah Rahmah (Alma Jaya) 012-449 5689
Siti Sarah  (Pulau Pinang Island)013-451 3459
Pn. Nor Aniza (Bangi)(012-319 2542)
Ustaz Mfedzly Faudzi (Sungai Petani) 0192446855
Ustazah Lyana Rahim (Sungai Petani) 0195004594
Siti Rahayu (Manjung): 013-4888201


Indah Islam Memberi Rahmat,
Al-quran Sunnah Pegangan Umat,
Bila sakit rindu sihat,
Sunnah Nabi Terbukti Hebat,

"Hidup Lebih Sihat...Bila Sunnah Terpahat" ✿‿✿

Pusrapi
Sembuh.Tanpa.Ubat

(◕‿◕)

والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

No comments:

Post a Comment