Sunday 23 June 2013

Sembuh Tanpa Ubat Pengubatan Tertua

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

SEMBUH.TANPA.UBAT

PUSRAPI

YAKINLAH AKAN FIRMAN ALLAH : Surah Asy- Syu'araa' Ayat 80 - 
"Dan apabila aku sakit, maka Dia lah yang menyembuhkan penyakitku.











KES GANGGUAN 
Update : 23 Zulkaedah 1434 / 29 September 2013

23 Zulkaedah 1434 - Pesakit yang datang kePusrapi - Mengadu masalah gangguan yang dialaminya membuatkan hidupnya sentiasa dalam ketakutan, setiap kali tidur malam akan mengalami mimpi yang kurang enak seperti mimpi manusia berwajah seram, bisikan suara halus, kerap nampak kelibat manusia dalam rumah sedangkan saya hanya seorang, mimpi ular, mimpi jatuh tempat tinggi & sebagainya, kes ini berlarutan hampir 3 tahun, saya telah menjalani pelbagai perawatan tidak kira yang Moden atau Alternative. Alhamdulillah selepas menjalani kaedah perawatan Bekam Sunnah diPusrapi dengan izin Allah saya dapat merasakan kembali tidur yang nyenyak tanpa gangguan seperti sebelum ini yang saya alami. Gambar Bekam Sunnah pesakit diatas jelas tergambar wajah sosok makhluk yang berada pada badan pesakit akhirnya keluar dengan izin Allah S.W.T.

KES KANSER PAYU DARA 
Update : 31 July 2013

21 July 2013 (22 Ramadan 1434) - Alhamdulillah salah seorang pesakit kanser payu dara yang mendapatkan rawatan di Pusrapi selama 25 hari telah menampakkan perubahan pada payu daranya dengan amat ketara sekali. Beliau pada mulanya telah dihantar kehospital untuk mendapatkan rawatan, Doktor yang merawatnya mengesyorkan pesakit untuk menjalani pembedahan membuang sebelah payu daranya kemudian rawatan yang seterusnya menjalani kaedah KIMO untuk mengelakkan dari sakit kansernya berulang kembali. Namun setelah pesakit menerima penjelasan dari Doktor, dia meminta kebenaran pihak hospital untuk keluar & menangguhkan perawatan di Hospital beliau ingin mencuba kaedah Alternatif dahulu. Sehinggalah datang seorang kawan ibunya yang menziarahinya telah mengesyorkan pesakit ini untuk mendapatkan rawatan di Pusrapi.


Keadaan Pesakit Sebelum Menjalani Rawatan.
     Menurut ibunya sebelum menjalani rawatan di Pusrapi keadaan anaknya semakin tidak terurus, badan semakin lemah, makan tak lalu, sakit urat seluruh badan, kerap sembelit, sukar untuk membuang, kerap tidak dapat tidur setiap malam, setiap hari anak perempuan mak cik akan menangis, mak cik tak boleh tengok dia menangis, nanti mak cik pun akan menangis juga, mak cik hanya punya anak perempuan seorang anak lelaki mak cik tiga orang semua dah meninggal dari kecil. Mak cik akan susah hati bila lihat keadaan anak mak cik jadi macam ni.....inilah keluhan dari ibunya bila datang di Pusrapi.

Keadaan Pesakit Selepas Menjalani Rawatan.

      Alhamdulillah....Mak Cik amat terkejut dengan perubahan anak mak cik....la ni dia dah boleh makan macam biasa, selera makan pun dah ok,...Kalau dulu ni masa dia sakit semua serba tak kena, semasa isi daging dia tersembol keluar, mak cik jenuh duk dengar leteran orang kampung...."Awat tak hantar anak hang kehospital, tetek dia dah pecah dok biar buat pa nanti bahaya".....Anak makcik tabah dia kuatkan semangat bila dia dah dapat penjelasan lengkap dari Pusrapi....Anak mak cik yakin....dia ikut segala cara makan, cucian yang disyorkan oleh Pusrapi. Mak cik syukur  pada Allah.....Setiap hari anak makcik cuci payu daranya, akan jatuh satu persatu daging yang hitam-hitam, dari awal keluar tersembul tergayut panjang sampailah sebesar duit lima kupang & semakin nak bercantum isinya, lagi satu anak mak cik tidak lagi mengadu sakit, katanya dia tak rasa apa-apa bila dicuci, setiap kali lepas sesi bekaman dari mula rasa berat kembali rasa ringan.

Insyaallah sama-sama kita mendoakan yang terbaik untuk pesakit ini. Amin

KENCING MANIS

03 JULAI 2013 – Syukur Alhamdulillah berkat kesabaran pesakit ini, serta kesungguhannya yakin dengan kaedah Perubatan Islam yang dijalankan di PUSRAPI dengan izin Allah S.W.T Yang Maha Kuasa telah menunjukkan kebesarannya dimana pesakit yang mengalami luka dibahagian ibu jari kaki disebabkan tersepak batu yang tajam akhirnya telah sembuh sepenuhnya. Kesan luka yang besar pada bahagian itu, mulai tumbuh isi dan meliputi keseluruhan lubang yang sebelum ini jelas kelihatan…

Alhamdulillah dengan izin Allah, Proses rawatan mengambil masa 1 bulan lebih kini beliau kembali cergas dan ceria dalam menjalani kehidupannya. Beliau berasa amat beruntung kerana telah bertemu dengan cara kaedah yang sebenar dalam mencari ikhtiar pengubatan yang lebih selamat untuk dirinya..

Kami warga PUSRAPI JITRA berasa bersyukur dgn perubahan yang dialami oleh pesakit, yang membuatkan pihak kami akan meneruskan Jihad mengajak ramai lagi pesakit diluar sana agar tidak mengamalkan perubatan yang berasaskan kimia&racun yang membahayakan kesihatan untuk jangkamasa panjang. Demi kesejahteraan Ummah Insan Terbaik, PUSRAPI sentiasa bersama anda.InsyaAllah..

18 Syaaban 1434 - Kes yang menimpa seorang pesakit mengalami pereputan tapak kaki pada bahagian tumit tanpa disedari olehnya, semasa beliau sedang memasak berdiri didapur tiba-tiba kakinya berasa tenggelam dan berasa senget sebelah, bila dilihat pada kakinya tulang kakinya reput tanpa rasa sakit. Beliau telah lama mengamalkan ubat kencing manis hingga setiap hujung jari kakinya berasa kebas setiap kali berjalan ada kalanya berasa seperti nak tumbang.

18 Syaaban 1434 - Kes yang menimpa seorang pesakit mengalami pereputan tapak kaki pada bahagian tumit tanpa disedari olehnya, semasa beliau sedang memasak berdiri didapur tiba-tiba kakinya berasa tenggelam dan berasa senget sebelah, bila dilihat pada kakinya tulang kakinya reput tanpa rasa sakit. Beliau telah lama mengamalkan ubat kencing manis hingga setiap hujung jari kakinya berasa kebas setiap kali berjalan ada kalanya berasa seperti nak tumbang.

KANSER PAYUDARA!

Kanser payudara terjadi apabila sel normal payudara bertukar struktur dan merebak. Ia menjangkiti tisu dan bahagian lain yang berdekatan seperti kelenjar atau lobul, pembuluh darah, salur limfa dan nodus limfa. Kebiasaannya tumor terbentuk kerana pengumpulan sel abnormal. Kesemua jenis tisu di dalam payudara boleh membentuk kanser tetapi biasanya ia bermula di dalam kelenjar atau duktus.


Kanser payudara meyumbangkan peratus yang tertinggi bagi penyakit kanser di kalangan wanita. Kanser payudara berada di tangga kelima bagi kadar kematian akibat kanser dan merupakan penyumbang utama kematian akibat kanser di kalangan wanita. Di sepanjang hidupnya seseorang wanita mempunyai risiko mengidap kanser payudara sebanyak 1 dalam 8 dan kemungkinan meninggal dunia akibatnya adalah 1 dalam 28. 


Hampir semua ubat - ubatan mempunyai potensi memberi kesan sampingan kepada seseorang pesakit. Kadangkala kesan sampingan itu tidak disedari kerana tanda - tandanya hampir sama seperti penyakit - penyakit seperti jangkitan - jangkitan , penyakit alahan , penyakit metabolik dan sebagainya. Ada ubat - ubatan yang membawa kepada penyakit kulit , penyakit mata , penyakit hati (liver) , buah pinggang , penyakit sistem digestif dan membawa kesan urat - saraf. Kesan sampingan ini boleh disebabkan oleh terlalu banyak makan ubat , kurang ketahanan kepadanya (intolerance) , Idiosinkrasi atau alahan. 



Pesakit di atas mengalami kesan sampingan terhadap ubat kimia yang diberikan atas penyakit resdung yang kronik. Dengan kaedah rawatan PUSRAPI lakukan adalah menggunakan bahan semulajadi untuk memulihkan allergic pesakit tanpa ada kesan buruk terhadap pesakit dan memberikan kesan pemulihan dengan segera dan tidak menyakitkan. Untuk keterangan Lebih Lanjut Sila Hubungi Cawangan Pusrapi Berdekatan.





9 Syaaban 1434 @ 18 Jun 2013 : Menurut ibunya anaknya mula mengidap penyakit ini semenjak umurnya dari 7 tahun hinggalah sekarang dia berumur 15tahun. Ujian disekolah, jiran, pandangan masyarakat terhadap anaknya amat memberi tekanan kepada kami sekeluarga. Itulah rintihan seorang ibu...terhadap ujian yang berlaku kepadanya. Jom kita doakan yang terbaik buat pesakit ini.

























18 Syaaban 1434-Alhamdulillah saya tidak pernah merasa kelegaan mengubati sakit saya dapat diatasi hanya dengan kaedah berbekam. Syukur pada Allah mengizinkan saya pulih kembali.

18 Syaaban 1434-Saya habis duit banyak untuk mengatasi masalah sakit lutut, selepas menjalani kaedah bekam diPusrapi, lutut saya berasa amat ringan & tidak lagi rasa seperti hirisan pisau pada kulit kaki. Saya sangat bersyukur.

18 Syaaban 1434-Saya telah lama tidak boleh solat seperti kebiasaan, bertapa hilangnya nikmat bila terpaksa bersolat dalam keadaan duduk. Setelah 2 kali menj alani perawatan bekam diPusrapi, dengan izin Allah saya kini kembali boleh solat seperti sediakala. Alhamdulillah Allah maha kaya. Amin.



Jom Relax Mind Jap dengan gelagat Panda Ni :)
Senyum Ok....Sunnah Nabi :)



والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab

 (Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

No comments:

Post a Comment